Przebieg: zawodnik po wykonaniu przewrotu w przód, slalomem jak najszybciej biegnie do następnego materaca i wykonuje przewrót w tył, po obiegnięciu półmetka zawodnik wraca biegiem bez pokonywania przeszkód. Czas zatrzymuje się w momencie przekroczenia przez zawodnika linii.
Próba mocy (skok w dal z miejsca).
Przebieg: zawodnik stojąc na całych stopach odbija się przed linią skoku jak najdalej w przód. Wynik końcowy stanowi odległość mierzona w centymetrach od linii skoku do pięty.
Próbę wykonujemy dwukrotnie. Zapisywany jest lepszy wynik.
Zdolność koordynacyjna w działaniu z piłką (prowadzenie piłki slalomem 25 m).
Przebieg: zawodnik prowadzi slalomem jak najszybciej piłkę nie dotykając i nie strącając pachołków na trasie „tam i z powrotem”; czas zatrzymuje się w momencie przekroczenia przez zawodnika linii start/meta.
Próba szybkości (bieg na 30m ).
Przebieg: na sygnał dźwiękowy zawodnik staruje z pozycji stojącej- pokonując jak najszybciej bieg od linii startu do linii mety. Próbę wykonujemy dwukrotnie. Zapisywany jest lepszy czas.
Próba zwinności (bieg zygzakiem- „koperta”).
Przebieg: Na wyznaczonym terenie oznaczamy prostokąt o wymiarach 5x3. Na sygnał dźwiękowy zawodnik staruje z pozycji wysokiej, stopy za linią startu, pokonując jak najszybciej 3 razy bieg po kopercie. Start i meta znajdują się w tym samym miejscu. Wynik końcowy stanowi czas pokonania pełnych trzech okrążeń.
Gra szkolna 7x7.
Przebieg: gra na ograniczonym polu, przepisy obowiązujące w grze halowej, ocenę poszczególnym kandydatom wystawiają trenerzy przeprowadzający grę szkolną.